Zakres obowiązków dyrektora
Do zadań Dyrektora Centrum należy:
- tworzenie warunków do realizacji zadań przez nauczycieli, słuchaczy i pracowników administracji,
- kształtowanie twórczej atmosfery pracy w Centrum i optymalnych warunków pracy,
- tworzenie warunków realizacji awansów zawodowych nauczycieli,
- przedkładanie do zatwierdzania radzie pedagogicznej projektów planów pracy Centrum, kierowanie ich realizacją, składanie radzie pedagogicznej okresowych sprawozdań z ich realizacji,
- ustalanie, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, organizacji pracy Centrum, w tym zwłaszcza tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
- przedkładanie radzie pedagogicznej do zatwierdzania wyników klasyfikacji i promocji uczniów i słuchaczy,
- wstrzymywanie wykonania uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa,
- współpraca z samorządem słuchaczy,
- sprawowanie nadzoru pedagogicznego na zasadach określonych w odrębnych przepisach w tym systematyczne hospitowanie lekcji i innych zajęć prowadzonych przez nauczycieli, prowadzenie dokumentacji hospitacji,
- podejmowanie decyzji w sprawach przyjmowania uczniów i słuchaczy do szkół, przenoszenia ich do innych klas lub oddziałów oraz skreślania z listy uczniów lub słuchaczy na podstawie uchwały rady pedagogicznej,
- realizowanie zadań związanych z opieką nad nauczycielami rozpoczynającymi pracę w zawodzie,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjno - gospodarczą Centrum
- inne zadania związane z działalnością Centrum.
Opublikował: Waldemar Drapikowski
Publikacja dnia: 26.02.2018
Podpisał: Waldemar Drapikowski
Publikacja dnia: 26.02.2018
Dokument z dnia: 14.02.2018
Dokument oglądany razy: 3 187